Montessori kursu kursa biedrene bija sašutusi par mūsdienās nopērkamajām pasaku grāmatām, kur griež pirkstus cilvēkiem nost un uzšķērž vilkus, lai vēderā saliktu akmeņus un taml. Lielākā bēda par to, ka pasaku kvalitāti iepriekš nepārbaudīsi, tad nu apsolīju ierakstīt par mūsu iemīļotākajām grāmatām. Daudz lasam, protams, mūsu pašu bērnības grāmatas (nē Andersena un Grimmu pasakām šitik agrā vecumā) . Bet šoreiz par grāmatām, kuras iepazīstam no jauna. Der noteikti ilgāk nekā līdz 3 gadu vecumam.
Vismīļākā grāmata "Esi mans draugs" Laima Bikše - ir ļoti sirsnīgi, māca par draudzēšanos un ilustrācijas arī mīļas.
Stāsts par peļu ģimeni un tās piedzīvojumiem! Fantastiska grāmata, arī vāku noformējums uzrunājošs. "Maija ielas peles" Urvi Grosfelde.
Dzejai ir īpaša nozīme bērna attīstībā. Tāpēc lasam ne tikai pasakas, bet arī dzejoļus. Ļoti sirsnīgi dzejoļi par bērna pirmo dzīves gadu. "Brīnumbēbīša gads". Inese Zandere
Ne pārāk garu, pamācošu pasaku apkopojums par dažādām dzīves situācijām ar padomu katras pasakas beigās - ne visām (vienai noteikti nē, citas nenāk prātā) tie padomi atbilst mūsu ģimenes vērtībām, bet tad ir iemesls parunāt ar bērnu par šo tēmu. Jauka grāmata. "Mīļas pasakas".
Jauka grāmata ar lielām ilustrācijām. "Ēzopa fabulas".
Visbeidzot jauka grāmata, ko sākām lasīt ap Lieldienām, ideāla bērnam, kad mācās atpazīt krāsas, bet Kristiāna arī ļoti iemīļojusi. "Pārsteigums Zaķu mājās". Vītoliņš Madis
Lai jums daudz kopā ar bērniem un arī sev lasīšanas prieka!
Es šīm parasti eju garām ar domu, ka gari teksti un nez vai spēs uztvert..Paldies, būs jāpamēģina :) tik vispirms jāizdomā, kā grāmatu-plauktu paplašināt :D
AtbildētDzēstBeta: Jūsu dāvinātā fabulu grāmata ir mūsu šā brīža grāmatu grāmata.
AtbildētDzēstDaphne: pēc kāda principa Tu izvēlies grāmatas? Velti zināmu laiku grāmatnīcā, tām 'izskrienot' cauri? Vai vairāk gut feeling un ilustrācijas?
AtbildētDzēstZane - mēs mainam grāmatas, iecienītākās paliek, bet citas vai nu maina savu vietu no guļamistabas uz viesistabu, vai arī uz laiku tiek noliktas nost. labāk mazāk grāmatas, bet aicinošā veidā noliktas, nekā visas sakrautas kaudzē:) un šie jau nu gan nav gari teksti, vai arī mēs esam riktīgi grāmatu tārpi :D allaž plauktā ir pieejamas arī pāris īso tekstu grāmatas, lai bērns nav spiests klausīties garās, šad un tad izvēlas arī tās :) vairāk gan pa dienu, ne vakarā.
AtbildētDzēstBeta - priecājos :) To otru, ko mēs dāvinājām, gan labāk nelasīt :D - varbūt jāieraksta arī ieraksts par grāmatām ,kuras labāk nepirkt?! :)
Daphne: oij, ne ilustrācijas ir maldinošas. lielākā daļa no šīm grāmatām ir manas mammas dāvinātas, tā kā jājautā viņai, kā tas izdodas :) es pērku cita veida grāmatas (izglītojošās, Montessori), korekti sakot, teju visas grāmatas mūsmājās ir dāvinātas:)
Mes tiesi gandriz 2 gadnieka istaba uztaisijam divus zemus plauktus, kur gramatas izliktas ta, lai var redzet vakus. Burtiski, katra plaukta ar vakiem saiet 4-5 gramatinas. Es redzu, ka tas strada - mazais pats izvelas, kuru gramatu grib skatities.
AtbildētDzēstPaldies par ieteikumu, ka gramatas ik pa laikam japamaina, jo mani tiesi nodarbinaja doma, ka to visu organizet :)
Paldies par gramatu ieteikumiem. Tiesi nesen gandriz 2gadnieka istaba izveidojam divus zemos plauktus - shaurus, ta, lai var ielikt gramatinu plakaniski (lai redz vaku). Tas patiesam strada un palidz mazajam vieglak izveleties,ko vins grib skatities.
AtbildētDzēstUn paldies ari par ieteikumu gramatu kartosana - bus man ari jaievies cits plaukts, kur nolikt neaktualas gramatas. Jo minetajos plauktos var ievietot 4-5 gramatinas (ta lai redz vaaku)
Eva - vēl viena metode, ko labāk izmantot, tiesa, tikai ar grāmatām, ko bērns jau atpazīst redzot kaut tikai daļu vāka (augšējo) - priekšā likt mazākas un aizmugurē lielākas grāmatas. Lai foršs kopā lasīšanas laiks!
AtbildētDzēst