sestdiena, 2012. gada 7. janvāris

Montessori pedagoģijas pamatprincips: trīspakāpju lekcija!

Evelīna ir uzrakstījusi par tik svarīgo jauno jēdzienu mācīšanas metodiku Montessori pedagoģijā: 3 pakāpju lekcija! "Divos" vārdos sakot - vispirms bērnu iepazīstina ar jēdzienu, tad lūdz to atpazīt, nosaucot bērnam to, un, tikai tad, kad viņš nekļūdīgi to atpazīst, bērns ir gatavs trešajai pakāpei: pats nosaukt jēdzienu!



Bieži pieaugušie steidzas uz trešo pakāpi, bet, ja to izdara par ātru, tas galu galā rezultējas sajukumā. Manis pašas piemērs ir ar posmu, kad Kristiāna mācījās krāsas un kad bija apgūtas jau diezgan daudzas "skolotājs" pasteidzās aiz savas nepacietības un pie rozā un oranžās nepavadīja pietiekami daudz laika otrajā pakāpē, bet jau uzreiz jautāja "kas tā ir par krāsu". Kristiāna joprojām mēdz jaukt rozā un oranžu un man "labpatīk" domāt, ka kā reiz tāpēc, ka pārāk ātri viņai tās bija jānosauc :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Follow Me on Pinterest