Lapas

otrdiena, 2012. gada 31. janvāris

Laiks ģimenē ir vērtīgāks par laiku mācību iestādē!

Pat ja nerunājam par mājmācību, ja runājam par ikdienišķu situāciju ikdienišķā ģimenē, manuprāt, ja ir iespēja bērnam pavadīt kvalitatīvu laiku ar ģimeni, tad viņš noteikti ir ieguvējs, tāpēc priecājos, ka mūsu dārziņš neprasa īpašas zīmes, kas attaisnotu kavējumu. Nevienam nav šaubu, ka laiks ar vecākiem mūzikas muzejā, vai ar draugiem zooloģiskajā dārzā bērnam dod ļoti daudz jaunu iespaidu, ko pārstrādāt un daudz jaunu situāciju, no kurām mācīties un atziņu, kas veido viņa personību.


Ja tiek kavēts ikdienišķas skolas grafiks, redzu pamatu satraukumam par "atpalikšanu no vielas", bet, ja tā ir Montessori skola, tad visiem saprotams, ka ceļojums ar ģimeni uz citu valsti, lai sastaptos ar citu kultūru ir daļa no kosmiskās audināšanas/ģeogrāfijas programmas un, kad atgriezīsies, varēs ne tikai pievērsties citiem "priekšmetiem", bet arī izglītot savus skolas biedrus par nesen redzēto. Nemaz nerunājot par to, ka ikdienā apkārt ir tik daudz iespēju no dabas, procesiem, cilvēkiem mācīties arī citus "priekšmetus", bērna gars iegūst neatsveramu papildinājumu savā attīstībā, ja tam tikai to ļauj.

 Man ir ambīcija (un nebrīnīšos, ja tā nepiepildīsies un pazudīs starp visu citu darāmo), ka mēs mūsu Tenerifes braucienu varētu izmantot,lai paši uzzinātu daudz jauna un dotu Kristiānas garam jaunus apvāršņus. Tikai tam ir jāsagatavojas no sirds. Atceros, kā Norvēģijā nespēju pietiekami izsmeļoši atbildēt uz jautājumu par to, kā radušies fjordi.

Pirmais izaicinājums būtu "ierobežot tematu" un saprast, ka visu tik un tā nespēsim un nevajag apgūt gan tāpēc, ka jāatstāj vieta un enerģija informācijas apstrādei, gan tāpēc, ka trīsgadniekam ne visas tēmas būs saistošas. Nākamais izaicinājums būs intuitīvi paredzēt, kuras tēmas meitu varētu interesēt, jo gatavošanās process, kā jau allaž mājmācības procesā, vismaz 3 gadīgajiem, ir krietni laikietilpīgāks, nekā demonstrējums un apguve.

 Varbūt jums ir ieteikumi, kuri temati/"priekšmeti" būtu visatbilstošākie,lai tos apgūtu roku rokā ar Tenerifes ceļojumu?

- Posted using BlogPress from my iPad

4 komentāri:

  1. Pirms pāris gadiem bijām ar kundziņu Tenerifē bez Emīlijas, bija pārāk maza tad vēl..Mūsuprāt, tur ir ko darīt, TIKAI ar bērniem :D Tā kā Tenerife ir vulkāniska sala, tad noteikti, kā vienu no tēmām, ko iesaku sagatavot, ir VULKĀNI - sākot no primitīvākajām lietām, beidzot ar to, kāpēc pludmalē smiltis ir melnas, nevis, kā mums ierasts (pieļauju,ka to Kristiāna gribēs zināt :D ). Bērniem interesanti varētu būt Loro parkā - vietējais zoo, tajā iesaku iedziļināties vaļu, roņu un papagaiļu tēmā, jo tur notiek šovi ar šiem dzīvniekiem, kas mazajai varētu patikt!Tas tā - īsumā ;)

    AtbildētDzēst
  2. Gan neatbildot uz Tavu jautājumu - man kā bērnam ne tikai ļāva, bet pat aktīvi ieteica neiet uz skolu - un nekas tāds ļoti slikts nenotika :-). Nekādas Montesori tēmas gan vecāki nebija sagatavojuši, vienkārši ļāva lasīt grāmatas un darīt, ko vien vēlējos.

    AtbildētDzēst
  3. Paldies, Zane! Taisīšu vulkānu materiālu. Šovus mēs gan diezin vai apmeklēsim, bet kādu neskartu Zoo( ja nu kas tāds Tenerifē ir iespējams) varbūt. Ja ir vēl kādas idejas - zinu tev ir ;) - priecāšos!

    Sidra - nu vot, nu lūk, tieši tā, pat nav īpaši jāgatavojas, lai bērnam laiks mājās būtu svētīgs, bet kamdēļ pirmsskolas iestādēs prasa ārsta zīmi, lai bērns drīkstētu pabūt mājās?

    AtbildētDzēst
  4. Neesmu bijusi Tenerifē, tāpēc konkrētu ieteikumu man nav :), bet man liekas, ka, pat īpaši negatavojoties, kopīgs ceļojums trīsgadniekam jau ir lieliska pieredze un "mācību stunda", jo īpaši tad, ja paši vecāki ir ieinteresēti notiekošajā (un jūs abi, kā nojaušams, pat ļoti esat) un vēlas iepazīt jauno valsti, liekot lietā visas maņas. Bērns mācās no vecāku piemēra, un, iespējams, viena no labākajām lietām, ko bērns iegūst, ir pieredze par to, KĀ ceļot, kā izturēties svešā valstī utt. :)

    P.S. Aizdomājos par Tevis pieminēto ikdienišķā skolas grafika kavēšanas tēmu. Ja vien būtu iespējams, es ieteiktu visiem vecākiem, kas savu bērnu skolotāju leksikā sadzird vārdus: "Atpalikt no vielas" vai "izņemt grāmatu", kļūt modriem un sākt interesēties, vai šādā skolā tiešām tiek īstenota bērncentrēta pieeja ;)

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Follow Me on Pinterest