Lapas

trešdiena, 2012. gada 25. janvāris

Fantastiska bērnu (2 līdz 9) grāmatu sērija + iespēja tev laimēt grāmatu no šīs sērijas!

Viens no "punktiem", kur mans viedoklis īsti nesaskan ar Montessori "piegājienu" ir attieksme pret pasakām. Montessori pasaulē nelasa par izdomātām princesēm vai dzīvniekiem, kas runā, tur lasa tikai reālistiskas grāmatas un stāstus. Lai arī lasam visādas labdabīgas izdomātas (Grimmiem - nē, Andersenam - nē, latviesu tautas pasakas arī reizēm ir šausmīgas priekš trīsgadnieka iztēles) pasakas, tieši Montessori ietekmē pievērsu salīdzinoši agrā meitas vecumā uzmanību arī pasauli skaidrojošajām grāmatām.

Esmu atklājusi sev fantastisku grāmatu sēriju "izlasīsim- un-uzzināsim-zinātne" jeb
oriģinālnosaukums: "Let's read and find out science". Gramatām ir divas autoru definētas sarežģītības pakāpes: Pirmā paredzēta pirmsskolas vecuma bērniem un izskaidro vienkāršu un viegli novērojamo zinātni, otrais līmenis paredzēts, autoruprāt, sākumskolas vecumam un iekļauj arī idejas vienkāršām aktivitātēm, ko bērns var darīt par iztirzāto. Kristiānai lasu (teksts ir angliski, bet ļoti vienkāršs, līdz ar to lasu pie sevis angliski un uzreiz latviski skaļi) tikai otrās pakāpes grāmatas, pirmās pakāpes neesmu pirkusi. Tiem, kam angļu valoda nav dzimtā valoda, gramata turpinās kalpot kā svešvalodas lasīšanas materiāls. Mūsu krājumā ir šādas šīs sērijas grāmatas:



 - No kā ir veidota pasaule? Par trim lietu agregātstāvokļiem. Šī bija pirmā grāmata no sērijas, Kristiāna klausījās nepagurstoši katru vakaru daudzas reizes, līdz vecākiem apnika :) Ieteikto vingrinājumu ar ūdens agregātstāvokļa maiņu ierosināja darīt jau nākamajā dienā, tikko kā pamodās. Manuprāt, pavisam noteikti lasāma pirmsskolas vecuma bērniem. Mainīgie ziemas apstākļi katru dienu meitai liek runāt par agregātstāvokļiem :)
 - Kāpēc lapas maina krāsu? Lasījām rudenī, pētījām dabu. Nedaudz sarežģītāka kā iepriekšējā, dēļ specifiskiem terminiem (bet bērniem ļoti patīk sarežģītie vārdi), mēdzu kādreiz kādu teikumu izlaist, tik ļoti neaizrāva kā augstākminētā, bet laba.


 - Kur paliek atkritumi? Aktuals temats, kopš dzīvojam Zviedrijā, jo šeit ir jāšķiro atkritumi un, tā kā es ja ne šķirošanu, tad otrreizējo izmantošanu pavisam noteikti varu saukt par savu hobiju, šis temats mums figurē ikdienā. Pievienotā vērtība ir iespēja aizbraukt uz Stokholmas lielāko šķiroto atkritumu savākšanas punktu un tur par šo tēmu atkal parunāt :) 

 - Šodien saņēmam pa pastu vēl trīs grāmatas, no kurām šovakara pasakai tika lasīta "Mikrobi liek man slimot". Kristiānai bija ļoti daudz jautājumu, es uzzināju daudz jauna. Labs materiāls, ko izmantot mācoties par higiēnu un jau lielākiem arī bioloģiju, pielietojot mikroskopu - ļoti patika!

  - Neesam vēl lasījuši, bet izšķirstot "Debess ir pilna zvaigžņu"  liekas pati labakā, kas redzēta :) Šis temats figurē mūsu sarunās jau sen un būs lielisks papildinājums arī mūsu astronomijas/ģeogrāfijas studijām, kas lēnām jau sākas :)


 - "Kā ir veidojušies kalni" ir grāmata, kuras reklāmu ieraugot, meita pati paprasīja nopirkt, jo gribot zināt, kā var tikt augšā kalnos. Tā kā kalnos kāpšana ir mans hobiju hobijs, kuru Kristiāna arī lēnām sāk izbaudīt, šī man šķita ļoti piemērota ģimenes tradīciju kopšanai :))

 Tagad, kad esi visu šo izlasījis un ja domā, ka gribētu arī saviem bērniem, krustbērniem, brāļa bērniem untaml. šādu grāmatu, tad pateicoties tam, ka nejauši esmu pasūtījusi 2 eksemplārus no  "Debess ir pilna zvaigžņu" vai "Kā ir veidojušies kalni", piedāvāju, tev, lasītāj, iegūt savā īpašumā vienu no šīm divām grāmatām.

Kas jādara? Zem šī ieraksta (blogā, nevis kaut kur citur, kur, iespējams, lasi šo - ne facebook, ne twitter netiks ņemti vērā) jāatstāj savs komentārs, kurā jāatbild uz sekojošiem jautājumiem:

1. Ja laimēsi, kas šo grāmatu lasīs/kam to lasīs priekšā? Proti, pastāsti par laimīgo saņemējbērnu :) Norādi, lūdzu, kuru grāmatu no divām piedāvātajām tu vēlētos un, ja iespējams, kāpēc tieši to. Uzvarētaji būs divi - katram pa vienai grāmatai :)

2. Kuras no blogā aprakstītajām aktivitātēm tevi iedvesmojušas tiktāl, ka esi jau izmēģinajusi/-is ar bērnu, vai pavisam noteikti plāno to darīt?

3. Kas tev patīk šeit un liek iegriezties bieži vai tieši otrādāk - kam te būtu jabūt, lai tu iegrieztos šajā blogā biežāk?

4. Ja par Montessori zini daudz - kuri ir tie temati, kur tev nesaskan viedoklis ar Montessori pedagoģijas nostādnēm; ja zini kaut ko  - kas ir tas, kas tev šķiet nepieņemams vai nepareizs Montessori pedagoģijā?

5. Norādi, lūdzu, epasta adresi, uz kuru sūtīt jautājumu par piegādes adresi, ja laimēsi. Piedalīties var ikviens uz zemeslodes dzīvojošais, nav ģeogrāfisku ierobežojumu.


Uzvarētājs tiks noteikts izlozes veidā, jo vērtējot atbildes varu nebūt objektīva. Priecāšos, ja par šo izstāstīsi saviem sekotājiem twitterī, facebook, sava blogā, citos sociālajos tīklos, bet tavas/bērna izredzes uzvarēt izlozē tas nepalielinās, tās var palielināt tikai, ja ieraksti ne tikai tu, bet arī kāds cits pieaugušais par to pašu bērnu:) 

Lai tu piedalītos izlozē, komentāram ir jatiek pievienotam līdz 1. februāra 23:45 pēc Latvijas laika!
Ceru, ka neko svarīgu neesmu aizmirsusi ...

Super garšs ieraksts sanāca :)

12 comments:

  1. Apsveicu ar Tavu pirmo "Giveaway" jeb blogdāvanu! :)
    Ieraksts garš, un man ļoti patika. Foršs ieskats katrā no gramatām.

    Nu tad manas atbildes uz jautājumiem!
    1. Ja laimēšu (es vēlētos "Debess ir pilna zvaigžņu"), tad lasīšu priekšā meitai Adrianai (3,8 g.v.) un dēlam Niklāvam (2,3 g.v.) (un Andrejam arī ;)). Mēs tieši piektdien (28.01.) ar "Krūmiņu dienu" Zani un viņas bērniem uzsāksim projektiņu ar kopīgas mācīšanās elementiem, un kā pirmā tēma mums būs Saules sistēma. Šāda grāmata lieliski papildinātu materiālu un paplašināti redzesloku (un vārdu krājumu :)).

    2. Nu tā - visas jūsu darbošanās ir apbrīnas vērtas. Mani fascinē tas, kā Kristiāna un cik dažādi zīmē/glezno/nodarbojas ar krāsām (tas uz galda ne tikai ar rokām, bet arī ar kājām vispār ir iespaidīgi). Es tā kā briestu uz čaumalu līmēšanu (čaumalas jau ir sagatavotas).
    Un mani ļoti iedvesmo Tavi pēdējie ieraksti par ziemas piknikiem. Ļoti gribētos, ka arī mūsu ģimene uz ko tādu saorganizētos. Bet nu Tu jau zini, nav viegli, nav viegli - uz gatavošanos (tīru saģērbšanos) jāierēķina teju vai visa stunda (pa vidu vēl kāds niķītis, barterītis, u.t.t. :)).

    3. Tā kā Tevi pazīstu personīgi (par ko ļoti priecājos :)) un caur Google Reader uzzinu, ka Tev ir jauns ieraksts, tā tūdaļ to izlasu, jo man interesē, kā jums tur Zviedrijā (un ne tikai - arī ceļojumos) iet! :)

    4. Man laikam pagaidām nekas tāds nav ... vēl jo projām viss dikti patīk. ;)

    5. Un epasts tas pats: evelina.sproge@gmail.com

    Un paldies par šo iespēju - piedalīties "Giveaway"! :)

    AtbildētDzēst
  2. Piekrītu par pasakām. Es arī kaut kad par to aizdomājos, ka ļoti gribu, lai mans dēls ar tām ir uz "Tu". Ne tikai tāpēc, ka lai izaugtu par latvieti, viņam ir jāzina savas pasakas. Es ļoti priecāšos, ja viņam būs pašam sava Nekurnekadzeme, kurā notiks viss iespējamais. :)
    Lasīju aprakstiņus par grāmatām un priecājos, ka tad, kad pienāks laiks, arī savam draugam ar lielāko prieku tādas lasītu.
    1. Draugs ir 1g 10 mēn vecais Kārlis, un viņam vēl ir kāds laiks līdz šādām grāmatām. :) Labprāt sāktu ar grāmatu par kalniem.

    2. Lasu un skatos, ko no Tevis aprakstītā varu pielāgot un izmantot jau tagad - eksperimenti ar krāsām, mazas palīdzēšanas saimniecībā un dažādu virtuves materiālu iepazīšana. Kur vien mazos pirkstiņus var nodarbināt. :)
    Agrāk nezināju par 3 pakāpju mācīšanu. Tagad labprāt to sākam izmantot. Starp citu, neapzināti ir iznācis to pielietot, mācoties burtus (viss sākās ar latviešu scrubble, kas puiks vilka ārā burtiņus, un es viņam stāstīju, kas par burtu un kādi vārdi uz tā sākas, līdz vienā brīdī viņš pats man sāka burtus saukt, un tagad jau zina praktiski visus).
    Briestu sajūtu kastei.
    Un pāri visam tās, ko gūstu, ir sajūtas, cik forši var ar bērnu darboties.

    3. Šis ir viens no blogiem, ko lasu ikdienā. Kā jau rakstīju, iedvesmojos nodarbēm savās mājās. Un šo to prātā atķeksēju zināšanai un vēlākam laikam, kad dažs labs paaugsies.

    4. Neesmu pārāk daudz "nopietno" lieteratūru par to lasījusi, cik vien dažādos blogos mammu atstāstītais un pieredze. Pagaidām vienīgā neforšā lieta, ar ko esmu saskārusies, ir tās pašas pasakas.

    5. mirdza@gmail.com

    Lai Tev un Kristiānai arī turpmāk tik pat radoša un izzinoša ikdiena! ;)

    AtbildētDzēst
  3. Šo komentāru ir noņēmis autors.

    AtbildētDzēst
  4. Paldies par iespēju piedalīties šajā blog dāvanas izlozē!
    1. Grāmatiņu "Debess ir pilna zvaigžņu" lasītu priekšā meitai Odrijai. Viņa ik reizi, kā ierauga zvaigzni debesīs, tā uz to norāda, un uzdod jautājumus par to - cik tālu, kāpēc atrodas tieši tur, kā sauc utt. Iespējams, ka šī grāmata sniegtu atbildes uz kādu no viņas jautājumiem :)

    2., 3. Tu jau zini, ka regulāri lasu Tavus blogus un iedvesmojos no tiem. Tagad varu sekot līdzi Tava bloga jaunumiem arī caur Iphone aplikāciju. Izmēģinājušas esam daudz un dažādas lietas. Tieši Tava bloga ieraksti mani ir iedvesmojuši apgūt Montessori metodi, pagaidām gan tikai ar grāmatu un bloga ierakstu palīdzību, bet es gan ceru, ka Tu saņemsies un saorganizēsi Stokholmas latviešu māmiņām kādu apmācību :)

    4. Uz šo jautājumu vēl neesmu kompetenta atbildēt.

    5. aigaberke@gmail.com

    AtbildētDzēst
  5. Daphne:

    Izlasīju rakstu un uzreiz zināju, kuram mīlulim grāmatiņa būs...

    1. Laimīgais saņēmējbērns ir Marks, lai gan diemžēl man nebūs iespēju lasīt viņam grāmatiņu priekšā. Taču tādejādi es mēģinātu dot Markam netiešā veidā to, ko tiešā nez vai pieņemtu... Marks ir saulesszaķēns, kurš varbūt vēl ir mazdruscīt par jaunu šīm grāmatām, taču vērtīgas grāmatas nepaliek vecas. Ceru, ka viņa tētis būtu cītīgs lasītājs priekšā :)

    Vispirms domāju, ka noteikti grāmatu par kalniem, bet tad sapratu - nē, esmu subjektīva. Grāmatu par kalniem es vēlos SEV, bet, domājot par Marku, "Debess ir pilna zvaigžņu" šķiet piemērotāka mazam jauneklim, kuram par kalniem pagaidām attāla nojausma, bet ģeogrāfiskās zinības ir tepat vien blakus. Ja gribēs kalnus, tad to vēlāk ar mani kopā :)

    2. Tavs blogs mani ir iedvesmojis uz, jebšu precīzāk - pievērsis Montessori. Esmu atklājusi sev jaunu pasauli, lai gan nav vēl savu kurkulēnu, kuriem zinības ieguldīt. Tveru visu, kas ir par un ap Montessori un, kā tur būs ar to izmantošanu, - tas pagaidām stāv rakstīts tai zvaigžņu pilnajās debesīs :)

    3. Vispirms jau man patīk tas, ka jūtos Tev tuvāk, lasot Tavus ierakstus... es redzu, kā Tev iet, ko jūs darāt, ko domājat... man tas ir ļoti būtiski. Otrkārt, kā rakstīju augstāk, es uzzinu arī daudz jauna, kas man ļoti interesē - Montessori. Tātad, ne tikai personīgi sajūtu dēļ lasu, bet iegūstu arī jaunas zinības. Un par to liels paldies :)

    4. Šis nu reiz ir jautājums, kur neesmu kompetenta izteikties. Tas, ko zinu, man patīk, bet zinu maz, turklāt apstrādes materiāls pietrūkst, lai būtu pamatots viedoklis. Kādreiz :)

    5. Ja Marks izvilks laimīgo lozi, tad e-pasts būs privāti :)

    Paldies, Līgucīt, šī ir fantastiska doma, turklāt man ļoti patika, ka devi aprakstu par pārējām grāmatām un par šo sēriju vispār. Vērtīgi, kā parasti!!! Lai daudz enerģijas turpināt šo savu labo darbiņu :)

    AtbildētDzēst
  6. Tiešām forša blogdāvana. Vārds man arī patīk. Un es tā parēķināju - mana iespēja tikt pie kādas no grāmatām būtu 1% (līdz šim gandrīz 30 gadu laikā 1 reizi kaut ko esmu vinnējusi kādā loterijā vai izlozē...), toties Evelīnas iespēja ir 99% (arī šis secinājums balstīts līdzšinējā pieredzē :) ), kopā mums sanāk 100%!!!! :)
    Nu labi, tas tikai joks. Te atbildes.
    1. Lasīšu priekšā saviem bērniem - Annai un Pēterim. Jau tagad zinu, ka viņiem patiktu. Un ņemot vērā jau rīt gaidāmo "Spēlēsim skolu" varētu sanākt palasīt priekšā arī vēl kādiem 3 vai 4 maziem, zinātkāriem draugiem.
    Labprāt lasītu abas. Bet rādīju Tavu rakstu Annai un stāstīju par grāmatām. Viņa izvēlējās to par zvaigznēm.

    2. Jautājums tieši man. :) Tātad esam izmēģinājuši olu čaumalas (http://kruminudienas.blogspot.com/2011/12/olu-caumalu-glezninas-veltijums-ligai.html) un zīmēšanu ar švammēm (http://kruminudienas.blogspot.com/2012/01/zimesana-ar-svammi-ne-tikai-uz-papira.html). Plānā ir arī taisīt mākslu ar maksājumu kartēm un zīmēt caur plēvi. Un artišoks. Jā, arī artišoks. :)

    3. Patīk: viegla, vienkārša, nesamākslota un valoda; mākslas un dabas pilnas idejas.

    4. Par Montessori zinu kaut ko. Īsti nepiekrītu par pilnīgu pasaku, brīnumu un stāstu noliegšanu. Jo pasaule IR pilna brīnumu. Un Annai ļoti patīk stāsti un iedomu spēles. Un par tiem rakstītajiem un mazajiem burtiem nav vēl izdevies nevienam mani pārliecināt. Kur gan vēl - bez Montessori vai jebkuras citas skolas - bērns var ieraudzīt rakstītos burtus? Lai varētu izlasīt jebko pa ceļam, jāpazīst drukātie. Lai gan es neesmu pret rakstītiem burtiem - tie nešaubīgi ir skaistāki. :)

    5. zane@kruming.lv

    AtbildētDzēst
  7. Čau, Līgu,

    Šeit Guna no Piņķiem :))
    sen neesmu devusi ziņu par sevi, bet tā nu tas notiek...
    Godīgi sakot, ne pārāk sen esmu sākusi vairāk sekot līdzi taviem Facebook ierakstiem un blogam. Tomēr man kļūst arvien interesantāk, jo īpaši tādēļ, ka mans jaunskugs paliek arvien gudrāks un zinātkārāks :)
    Kopš jaunskunga tētis ir smagi slims, tad šajā laikā ir drusku pamainījusies arī mana attieksme un priortātes. Es vēlos domāt, ka uz labo pusi :)

    Cik jauka ideja par grāmatu izlozi! Es arī piedalīšos. Galvenais ieguvums katrā gadījumā ir informācija par šīm grāmatiņām.
    Vispār tas, kāpēc esmu sākusi lasīt Tavus ierakstus ir tas, ka pasaulē, internetā, grāmatu plauktos ir tik daudz informācijas, ka vienkārši nevaru saņemties visā tajā iedziļināties, lai atrastu ko sakarīgu. Tu esi kā uzticams padomdevējs, pie tam tāds, kas pārbauda teoriju praksē :)

    Šeit būs atbildes uz jautājumiem:
    1) Es arī vēlētos grāmatiņu "Debess pilna zvaigžņu". Tā būs Vestardam, manam jaunskungam, kuram nu jau 1 gads un 4 mēneši. Mums abiem ar zvaigznēm ir īpašs stāsts, kas sākās vienu brīnišķīgu ziemas vakaru, kad Vestards vēl bija man puncī. Bet šo stāstu citu reizi. Otrs stāsts ir par to, ka tieši šodien Vestards pirmo reizi atklāja sev mēnesi un zvaigznes. Nācām no veikala, jau sāka palikt tumšs, bija auksts un skaidras debesis, un debesīs mirdzēja mēness un 2 zvaigznes. Un visu ceļu Vestards man rādīja ar roku uz mēnesi un zvaigznēm, un visu ceļu mājup par tām runājām :)
    Varbūt šīs skaistās sakritības dēļ arī nolēmu Tev uzrakstīt :)

    2) Nu redzi, atzinos Tev, ka ne pārāk sen esmu sākusi vairāk sekot līdzi Taviem ierakstiem. Godīgi sakot, mani ne tik daudz interesē tas, ko ēdāt vai dzērāt brokastīs, bet tieši ieteiktie raksti, grāmatas, jūsu izmēģinātās spēles un aktivitātes.
    Esmu palasījusi dažus Tevis ieliktos linkus no Montessori, esmu pat nopirkusi veikalā Montessori grāmatiņu par spēlēm bērnie, un vēl man patika nesenais Kristianas eksperiments "ņemšanās ar krāsām pa galdu pa tīro" :) To mēs arī noteikti drīzumā izmēģināsim :)

    3) Man liekas, ka uz šo jautājumu es jau iepriekš daļēji atbildēju. Tavi ieraksti un blogs ir man viegls un ātrs veids, kā iegūt noderīgu informāciju par sev pieaugoši aktuālo tematu - bērna attīstība :) Un šī informācija nav kārtējais teorijas palags, bet reāli padomi. Īpaši jauki ir redzēt kā Kristiāna pārbauda teoriju praksē :)

    4) Diemžēl nezinu tik daudz, lai atbildētu uz šo jautājumu. Varu pateikt, ka pirmo reizi par Montessori dzirdēju Tautas skoliņā 99 Balti Zirgi, Drustos, vairākus gadus atpakaļ. Tā kā man simpatizēja šī skola, vieta un cilvēki, tad automātiski arī aizķērās Montessori "vārds".
    Mana mamma ir kādu laiciņu strādājusi Valdorfa skolā, par kuru arī man ir radies labs priekšstats. Tā ka varbūt šoreiz ierosinājums / jautājums no manas puses: vai ir iespējams kaut kā salīdzināt abus šos virzienus? Man liekas, ka Latvijā dominē tieši šie 2 virzieni "alternatīvajā" pedagoģijā.

    5) Epasta adresi es arī Tev nosūtīšu personīgi. Tā ir mana personīga nostādne, ka pārāk negribu publiskajā telpā publicēt personīgos kontaktus.

    Jā, vēl uzrakstīšu par pasakām. Diezgan labi atceros sevi kā bērnu un arī daudzas savas sajūtas, domas. Man patika pasakas un sava fantāzijas pasaule. Bērni jau tāpat fantazē un spēlējas. Un kurš var pateikt, kas ir 100% realitāte? Vienu dienu mēs domājam, ka ēdam gaļas desu, bet otru dienu izrādās, ka tā nav vis desa, bet kaut kāds sojas + E vielu savārstījums. Un tā ar daudz ko šajā pasaulē. Manuprāt labi ir pārrunāt pasakas, tādejādi varbūt izrunājot, ko mēs no tām varam mācīties, kā arī palīdzēt bērnam iemācīties sakatīt atšķirības / nošķirt pasakas no realitātes.
    Arī pusaudži un mēs pieaugušie taču "patērējam" pasakas, lielākā daļa filmu nav nekas cits, kā pasakas... :) Un kāpēc gan ne, ja tās mums liek padomāt, uzlabo garastāvokli, un iedvesmo? :)

    Paldies, Tev, Līga par jauko darbiņu! :) Un lai jums veicas un mīlestība jūsos un jums apkārt :)
    Guna

    AtbildētDzēst
  8. Arī es nolēmu piedalīties!
    1. Ja man šajā konkursiņā veiksies, tad es vēlētos grāmatu "Debess ir pilna zvaigžņu". Grāmatu lasīšu savā burvīgajām meitām - Elzai (3) un Emmai (1,2). Elzai ļoti patīk stāsti par naksnīgām debesīm, mēnestiņu un zvaignītēm. Šķiet, ka šī grāmatiņa lieliski noderēs zvaigžņu izziņai.
    2. Par Tavu blogu es uzzināju pavisam nesen. Arī par montesori pedagoģiju interesējos ļoti neilgu laiku, bet esmu apņēmības pilna izmēģināt lielāko daļu aktivitāšu. Šobrīd esmu informācijas apkopošanas stadijā, lai varētu ķerties klāt materiālu izveidei.
    3.Šis jautājums man sagādā nelielas grūtības. Šobrīd man patīk pilnīgi viss. Tādēļ, ka esmu tikai sākuma stadijā. To, ka vēlos piedāvāt saviem bērniem kaut ko no montesori metodēm esmu sapratusi pavisam nesen. Bibliotēkā esmu savākusi visu pieejamo literatūru, bet māmiņu blogi, kuros tiek aprakstītas dažādas aktivitātes ir mana šīsnedēļas galvenā lasāmviela:)
    4. Šķiet par metodes trūkumiem šobrīd nevaru spriest, jo esmu iesācēja. Vienīgais kas pagaidām rada bažas ir kārtības jautājums un materiālu izvietošana bērnam pieejamos plauktos. Bet tas noteikti dēļ prakses trūkuma un nezināšanas. Tad, kad pāriešu no teorētiskās fāzes uz praktisko man domas noteikti mainīsies vairākkārt.
    5. epasts - laima@kronbergs.lv

    Lielas paldies par lielisko iespēju un ļoti noderīgo blogo! Es gluži kā bērns esmu atklājusi sev jaunu pasauli:)

    AtbildētDzēst
  9. Sveiki, jau atzīmējos, ka pavisam nesen iepazinu Tavu lapu, par ko liels prieks!

    Labprāt piedalīšos arī izlozē :)
    1. vinnēšanas gadījumā lasīšu priekšā to savām pekām, 2 un 3 gadi. Bilžu ziņā vairāk tā attieksies uz Natu, bet 'zinātniskā' uz Viku. Lai arī pagaidām mūsu runas grozās ap zvaigznēm, pretendēšu uz kalniem :), jo kas attiecas uz zvaigžņu informāciju - jau esmu pacentusies pati :)
    2. kopumā redzētais blogā man nav kas jauns, jo pati daudz roku un meklēju ko oriģinālu un daudzveidīgu meitenēm, BET neesmu redzējusi Montessori spēles, līdz ar to šis tas man nogulsnējas un varētu tapt kas līdzīgs. Mani iedvesmo Tava darbošanās un pašatdeve! Visu cieņu!
    3. atklāta, patīkama viegla vide, kurā patīkami uzturēties un iegriezīšos, cik būs iespējas!
    4. filosofija sakarā ar pasakām nesaista arī mani, jo bieži vien, lai apietu niķus, es piesaucu nerealitātes nostāstus, lai 'kluči salec kastē un bumbas ielido' attiecīgā glabātuvē... gluži otrādi, es tiecos attīstīt neierobežotu fantāziju un kreativitāti kopumā.
    Par pārējām lietām, neesmu tik kompetenta, lai spriestu.
    5. mammasblogs@inbox.lv

    Paldies par iespēju laimēt šādu feinu dāvaniņu! Visu labu!

    AtbildētDzēst
  10. 1. Es gribētu meitai lasīt grāmatu par kalniem. Tas mums ir aktuāli, jo ir ziemas prieku laiks un Popē ir kalns, kurā jākāpj utt. Paldies par ieteikumu, nopirkšu meitai šīs sērijas grāmatas. :)


    2. Iedvesmo un patīk ievirze kā tāda: aktīva vecāku loma. Mīcekli taisīt ir padomā.


    3. Visvairāk patīk bildes, jūsu sejas. Teksti arī patīk.


    4. Lasot Tavu blogu, man reizēm liekas, ka M. pieejā viss ir zinātniski salikts pa plauktiņiem, ka brīvai, dabiskai plūsmai nav vietas, ka viss ir plānojams, apstākļi radāmi utt. Otra galējība, protams, ir bērna attīstības atstāšana 'zvērudārzu' un citu gimenei nepiederošo cilvēku varā.


    5. beta_beta at inbox.lv

    AtbildētDzēst
  11. Sanita Kossoviča steidz atbildēt:

    1) Uz balvu pretendē Agate Kossoviča 2, 5 gadi...Un izvēlas grāmatiņu par zvaigznēm. Jo pašreiz viņu ļoti interesē tas, ko viņa redz debesīs. Pēdējie viņas secinājumi: Mēness dienā ir balts un naktī dzeltens. Zvaigznes ir stāvošas sniegpārsliņas. Šī grāmata viņai varētu palīdzēt uzzināt vēl citus variantus par to, kas ir zvaigznes un kādā krāsā patiesībā ir mēness.

    2) un 3) Tavu blogu lasu ar lielu interesi. Un pateicoties Tavam blogam es esmu atklājusi jaunu pasauli - blogotājas māmiņas. Un caur Tevi es mācos par Montesori pedagoģiju. Tā pa lāsītei, pa pilītei...Tu lauz manus stereotipus par Montessori, kas sākumā bija visai negatīvi. Varbūt jau tāpēc, ka par maz man bija zināšanu. Tevis rakstīto es lietoju tā konceptuālāk, izzinošāk, mazāk praktiski. Lai gan domāju to plēves variantu izmēģināt.

    4) Zinu nedaudz, tādas druskas. Esmu dzirdējusi, ka Montessori ir pret puzzlēm. Es par. Un nepiekrītu, ka tās salauž pasauli (bildi puzzlē), ka šī nodarbe ir destruktīva. Un nepiekrītu par pusdienslaiku negulēšanu (vai tas tikai Zviedrijā), vismaz mūsu ģimenes dzīves ritmam tas nebūtu piemērots. Jo bērnu mēs redzam vakaros, kad arī tās vakara stundas vēlamies padarīt garākas, bez pusdienslaika tas nebūtu iespējams.
    Esmu iegādājusies Montessori spēļu grāmatu bērniem vecumā no 1- 3 ar kripatu gadiem...un jau lielu daļu esam izspēlējušas.

    5) sanita.kossovica@hotmail.com

    AtbildētDzēst
  12. Khmmm, khmmmmm...mēģināšu īsi :)))

    1. Ja laimēšu (un cerība mirst pēdējā :D ), tad lasīšu šo grāmatu savām princesēm - Emīlijai un vēlāk arī Jasmīnai..Mēs labprāt lasītu grāmatu par kalniem, jo Emī b/d nesen bija kalnu tēma, tad nu tas būtu lielisks papildinājums :))

    2. Tā krāsu būšana, kā jau Evelīna minēja, ir tiešām fascinējoša..Man vispār dikti patīk viss..ir ļoti interesanti skatīties, kā kāds cits bērns darbojas ar Montessori materiāliem..Vēl man ļoti patīk ieraksti par muzeju apmeklējumiem, tas mani iedvesmo aiziet kaut kur ar Emīliju..

    3. Lasu visu pēc kārtas katru reizi, kad redzu, ka ir kas jauns parādījies :)) Lūk, tagad biju sev neta priekus noliegusi un dabūju visu vakaru pavadīt, lai visu izlasītu :D Un, protams, personīgās pazīšanās aspekts arī daudz ietekmē..man prieks, ka vismaz šādi izdodas saglabāt saikni :))

    4. Es arī drusciņ "laužos" par to pasaku būšanu..kaut arī pēdējā laikā sāku sliekties par labu reālistiskiem stāstiem..Apnika drusciņ katru reizi komentēt - bet tā dzīvē nav, tā nenotiek utt. Un tomēr, daudz interesantu, REĀLU lietu var uzzināt par pasauli arī no runājoša suņa ceļojumiem (par to kādā tuvākajā blogierakstā ;)) Citādi man viss patīk :))

    5. Un visbeidzot e-pasts jau zināmais: zane.baltgaile@gmail.com

    Paldies, par iespēju..nosolos, ka šovakar, ejot gulēt, meditēšu = mēģināšu pieburt grāmatu :D

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Follow Me on Pinterest