Lapas

sestdiena, 2011. gada 25. jūnijs

Norvēģijas īsceļojums ar galamērķi - fjordi

Izmantojot Zviedrijas valsts divas brīvdienas un Tele2 piešķirto papildbrīvdienu pa vidu šīm dienām jūnija sākumā, aizdevāmies auto ceļojumā Stokholma, Zviedrija - Gudvangen, Norvēģija.

Šoreiz par organizatorisko pusi vajadzēja domāt minimāli, jo Didža kolēģis bija jau pasūtījis naktsmājas un bija iepriekš "tur" bijis jau vairākas reizes, tā kā mums atlika tik vien kā, saplānot sev specifisko maršrutu (ar 2gadīgu bērnu nobraukt auto vienā dienā 900km nešķita prāta darbs) un sapirkt pārtiku uz nedēļu - visi biedēja,ka Norvēģija šaušalīgi dārga, bez tam Kristiānas kviešu nepanesamība arī neļāva mesties kopējā katlā ar pārējo kompāniju. Labi, ka tā. Varējam gatavot kad vien gribas ēst un ko vien gribas, nevis stundām gaidīt uz pārējiem.

Tad nu sakrāvām pilnu mašīnu ar ēdienu un devāmies turp.

Pirmajā dienā nobraucām 400km, no kuriem  350km Kristiāna nogulēja autosēdeklītī,  līdz Zviedrijas Norvēģijas robežai un nakšņojām viesnīcā ļoti tuvu robežai.

Viesnīcas personāls ļoti atsaucīgs un bez iebildumiem salika ledusskapī to mūsu pārtikas daļu, kam vajadzēja aukstumu. Nesaprasts palika fakts, kāpēc viesnīca tik tukša, ja es rezervēju pēdējo attiecīgās cenu kategorijas nummuriņu. Varbūt, ka visi citi nummuriņi bija luksus klases:)

Nākamajā dienā pirms sākt 500km braucienu, padzīvojām pa Oslo botānisko dārzu,

uztaisījām pikniku

un tajā esošajiem dabas un vēstures muzejiem. Pēc tam devāmies ceļā. Garā, ļoti garā ceļā. Skaistā ceļā.

Vājprātīgs daudzums tuneļu cauri kalniem.

Braucām arī cauri (atceramies, ka ir jūnija sākums) rajoniem, kur ezeri aizsaluši joprojām.

Vēlā vakarā ieradāmies Gudvangen kempingā, bija tumšs un neko neredzējām atskaitot savas gultas. Kempings ļoti labs, katrā mājiņā sava virtuve un virtuve aprīkota ne tikai ar ģimenes izmēra ledusskapi, plīti, traukiem, bet pat cepeškrāsni!

Nākamajā rītā pamodušies un paēduši brokastis (uzslavas saucieni Didzim,viņš gatavoja visas ēdienreizes visas dienas!) redzējām kāda ir mūsu apkārtne.

Pirmās dienas programma visiem kopīga - izbrauciens ar kuģīti pa fjordiem - patiesi skaisti,

bet otrreiz droši vien negribētu atkārtot, es neesmu tas tips, kam patīk ceļot ekskursiju grupās ar autobusu, šeit sajūta bija diezgan līdzīga. Nākamreiz (!) jāatrod kur var īrēt tās laivas, kurā ietilpst pāris ģimenes, t.i. ceļojuma kompānija, nevis kaudze ar taizemiešiem, kas visi grib fotogrāfēties ar Kristiānu un pieskarties viņas vaigam.

Atpakaļ kempingā bijām agrā pēcpusdienā un aizdevāmies ar auto uz skatu punktu. Kristiāna šo neredzēja, jo mašīnā saldi aizmiga :)

Otrajā dienā bijām nolēmuši doties pārgājienā. Tam sekojošā piknikā uz akmeņiem. Pirmais Kristiānas pārgājiens, tāpēc vēl pa asfaltu :) Kopumā pagāja kādas 4 stundas ejot.

Dienas otro pusi devāmies mazā "neceļu" izbraucienā, proti, pa kalnu celiņiem, kur bez 4x4 nenāktu prātā doties. Fotogrāfijās gan to nesanāk atspoguļot.

Kad Kristiāna pamodās, paspējām uztaisīt vēl vienu īsu pārgājienu. Tuvumā iepazināmies ar Norvēģijas aitām, jo nomaldījāmies no oficiālā ceļa iekš kāda lauku īpašuma.

Kritiāna ļoti ilgi pētīja šo gliemezi, arī mēs, vecāki, pirmo reizi tuvplānā redzējām kā gliemezis ietur maltīti.

Vēl otrā diena īpaša ar to, ka nejauši atkājām, ka kempingā ir pieejams bezmaksas bezvadu Internets. Nesociālākais vakars visa ceļojuma laikā :)

Trešajā dienā nolēmām, ka Kristiāna ir gatava rīktīgam kalnu pārgājienam :)

Pa ceļam redzējām arī kā "pirmās dienas kuģītis" izskatās no malas.

Atnākuši jau atpakaļ, iemācījām Kristiānai pūst pienenes! Šī prasme dzīvē sagādās vēl daudz prieka :)

Pēc pirmā dienas pārgājiena jau tradicionāli ļāvām bērnam mašīnā gulēt, bet paši devāmies pabraukāt pa reti braukājamiem ceļiem.

Pa ceļam nācās braukt cauri tik šauram tunelim, ka spoguļi bija jānoloka nost, lai varētu tikt cauri.

Kad Kristiāna pamodās, sekoja dienas otrais mazais pārgājiens, ēnā var mēģināt sazīmēt pārgājiena dalībniekus :)

Ceturtajā dienā posāmies jau mājupceļam, bilžu nav, jo lija lietus bez mitas. Mums ar laiku ļoti paveicās, jo lietus nebija nemaz, nebija ne auksti, ne karsti. Atpakalceļs veda caur 30km garam tunelim..

Mums visiem ļoti patika. Ir doma atgriezties vēl Norvēģijas fjordos un kalnos!

9 komentāri:

1. Super! Prieks par jūsu skaisto ceļojumu un paldies par dalīšanos iespaidos! Ja varētu uzreiz pie bildēm rakstīt komentārus, tad pakomentētu arī tās nu, piem., pirmā bilde ar kaiju man atmiņā atsauc kādus kadrus no BBC filmas "Planet Earth", brieža galva viesnīcā - iespaidīga (es pie sevis domāju, kā es būtu varējusi Adītei pastāstīt, kas tas īsti ir un, kāpēc tas tur atrodas :)), skats no jūsu kempinga mājiņas - pasakains, dabas skati gan no kuģīša, gan no jūsu pārgājieniem ļoti skaisti (sanāk ļoti laba reklāma par Norvēģiju un vietu, kur jūs bijāt :) man arī kādu hiking tūri sagribējās), gliemezīša maltīte - super, es arī neko tādu agrāk nebiju redzējusi, tas šaurais tunelis tāds bailīgs un Tavs apraksts vispār - labi, ka man nebija tāds uzdevums braukšanas eksāmenā :D.
    Paldies! :)

AtbildētDzēst
  2. Beta: traki smuki tas viss. Veru vaļā un uzreiz tik daudz jaunas informācijas - par onkuli un kaudze bilžu info. Vai onkulis ir tas pats Arvis - vai cits? Bildes ļoti labas. Kāds jums ir fotoaparāts? Kādas atsauksmes? Mūsējais jau pirms kāda laika nomira, mēginājām sataisit, bet ir vēl sliktāk.

3. Evelīna -
    par aļņiem - mēs pa ceļam redzējam dzīvus un ieraudzījuši šo galvu viesnīcā es arī sarāvos un teicu Didzim,lai viņš tad nu bērnam skaidro, bet bērns piegāja klāt, vien noteica: "tas ir alnis" un viss! :)) bet viņa mums vispār arī faktu, ka mēs ēdam gaļu uztver ļoti tacionāli, kā arī to,ka čūska apēd surikātu, jo viņai gribas ēst :)

Beta - cits Arvis, lai gan tas neko nepasaka par citiem Arvjiem :D

Mums ir Canon 500D, to pirkām, jo tas nodrosina arī video funkciju, esam ļoti apmierināti ar pilnīgi visiem parametriem, tagad gan, protams, pirktu nākamo modeli, jo tam esot video funkcija vēl labāka!

AtbildētDzēst
  4. Daphne: Piekrītu, ka arī es jau būtu zem bildēm viskautko sakomentējusi! Man tādu vis vis lielāko smaidu un siltumu izsauca pieneņu bilde, lai gan patiesi visas skaistas un iedvesmojošas arī pašam tur pabūt. Paldies, Līgucīt, par šo skaistumu, kas gan no jums, gan no Norvēģijas staro :)

5. Pievienojos visiem paldies teicējiem..Man ir radušās domas, kas vēl Norvēģijā jāapskata :)
    Par alni runājot - man arī šķiet, ka bērni to visu kaut kā "mierīgāk" uztver..Mums tieši nesen tāda pati situācija - Emī tētis mednieks, tāpēc kompānijas arī bieži vien tādas "mednieciskas", tā nu viesojāmies mājās, kur stirnubuks pie sienas uz ko Emī tikai parādīja un noteica:"stinins"..Tas viss ir visapkārt - sākot ar to, ka kaķis ēd "mazu, mīļu pelīti" un čūska apēd surikatu...
    Vēlreiz liels paldies - tiešām brīnišķīgs apraksts! :)

AtbildētDzēst
  6. DL: Ļoti jaukas bildes un skaists ceļojums! Tavas fotogrāfijas ļauj man vēl labāk noskaņoties pēc pāris nedēļām gaidāmajam ceļojumam, kura 1.puse arī tiks pavadīta kalnos (Alpos) :-)

7. Lai tev, man neatšifrējamais DL, izdevušies Alpi!

8. DL: Hei, tiešām tik neatšifrējams? Mazliet palīdzēšu - Tev trafikā redzams, ka šad tad mēdz būt lasītājs no BXL... :-) Un - paldies!

AtbildētDzēst
  9. mana sapņu zeme, gribēts aizbraukt... :)
    aizrauj skandināvu kultūra un mīti, arī zeme mītiska!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...