Viens no ļoti bieži dzirdētiem aizspriedumiem par Montessori pedagoģiju ir pārmetums par bērnam doto pārāk lielo brīvību un to, ka bērns pats izvēlas ko mācīties, nevis pastāv kāds skolas administrācijas/skolu valdes/ kāda cita guru noteikts ikdienas stundu plāns. Cik nu es par Montessori skolām zinu, saprotu un pētu:
katram bērnam ir savs individuālais (nedēļas, cik zinu, bet iespējams, ka tas atšķiras no katras skolas) plāns, kurā ir ierakstīts, kas ir jāpaveic visas nedēļas laikā un bērns pats izvēlas, kā viņš organizē savu dienu plānojumu. Mums vistuvākajā skolā (domāju, ka tas ir vispārpieņemts princips, bet 100% nezinu) "klases" ir kopā 1 līdz 4, un 5 līdz 9, kas nozīmē, ka bērns, kurš izvēlējies matemātiku šodien vai nu mācās pats ko jaunu, turpina mācīties jau iesākto vai nostiprina zināšanas stāstot/rādot "vielu" jaunākam bērnam. Dzirdēts arī par projektpieeju nevis laika plāna pieeju, tomēr nezinu detaļās kā tas Montessori skolā izskatās.
Ceru drīz tikt vizītē uz tuvējo Montessori skolu (jā, mūsu pašu pašvaldībā tāda ir) un iepazīties sīkāk ar tur pielietojamo metodiku. Pirmais mēģinājums izgāzās, jāatzīst, ar atrunu, ka atvērto durvju laiks un pārāk daudz cilvēku riņķī.
...gaidīšu atsauksmes (lasi - ierakstus) par tikšanos Montessori skolā :)
AtbildētDzēst