Es
Nākamajā Kristiānas lidojumā mums būs līdzi arī kāda īpaša ceļojumu aktivitāte. Mākoņu bildes. Ja nerunājam par pāris pirmajām lidošanas reizēm, tad tagad Kristiānai parasti nav vairs nekādas intereses vērties pa lidmašīnas logu ārā, daudz labprātāk klausās grāmatas lasījumā vai runā ar pasažieriem, bet šoreiz, es ceru, ka lidojumam būs labvēlīgs laiks un varēsim izpētīt mākoņus no augšas.
Ikdienā Kristiāna manis nemudināta bieži pievērš uzmanību debesu krāsām un mākoņiem, tāpēc arī radās ideja uztaisīt tematisko mājmācības nodarbību "mākoņi". Ieraksta apakšā atradīsiet saiti uz lejupielādējamām mākoņu veidu definīcijām. Pašas definīcijas, to lasīšana un piekārtošana kartiņām ir aktivitāte lasošiem bērniem, bet nelasošiem arī ir interesanti/noderīgi ieklausīties un fotogrāfijās saskatīt definīcijā minētās pazīmes. Definīcijas materiālā ir sarežģītas, lasot tās Kristiānai nedaudz pielāgoju, bet, protams, definīcijas bija tikai mazs gabaliņš no visas tematiskās mākoņu dienas.
jāizskaita, cik mākoņi ir uz lapiņas un jāpaliek apakšā attiecīgajam ciparam. pavisam vienkāršais fails - te |
Kristiāna mēģina piekārtot definīcijas kartiņām, meklējot kurā kartņā pasvītrotais vārds ir tieši tāds pats kā zem fotogrāfijas |
Valodas sadaļā lasījām arī zviedriski par mākoņu tipiem un veidošanos, pēc tam Kristiāna meklēja ceļu mākoņu labirintā (labirints ir ielaminēts, lai flomasteru varētu dzēst daudzas reizes - gan kamēr atrod pareizo ceļu, gan lai pēc laiciņa atkal šī aktivitāte šķistu kā jauna un pats varētu paņem no plaukta un padarboies - labirintu ceļu meklēšana Kristiānai ir iemīļota nodarbe jebkurā tematikā). Labirints veidots ar www.colormountain.com palīdzību, gatavais fails - te |
Skaņu spēles, ņemam burta M maisiņu, ejam cauri tur esošajiem objektiem un pārbaudu, vai Kristiāna visus zina nosaukt, lai saprastu, kurus varu lietot tālāk spēlē |
"Parādi, kas sākas ar skaņu "ā"" |
"Un kas sākas ar skaņu "z"?" |
Mākonis sākas ar skaņu "M", ko pieraksta ar burtu M - mazais un lielais drukātais M. Esmu apzināti izvēlējusies nemācīt rakstītos burtus pagaidām, jo katrā valstī rakstība savādāka un kurš vēl zina, kurā valstī Kristiāna ies skolā. Burts jau zināms, bet rakstīt (šinī gadījumā vlikt pa punktotu burta līniju) patīk tik un tā. arī šeit lapu ielaminēju, bet nākamreiz tā nedarīsu, visa roka netīra, jo rakstot nākamo rindu iepriekšējā dzēšas. Tapis ar www.colormountain.com palīdzību, gatavais fails - te |
Nedaudz M rakstīšana pēc parauga, kas stāv priekšā |
Nospriedu, ka gana akadēmiskās informācijas un ka ļaušu meita vienkārši radoši padarboties, bet viņa, paņēmusi zobubirsti un uztriepusi pāris mākoņus, man saka: šitie ir spalvu mākoņi |
bet šitie būs spalvu gubu mākoņi, viņa man saka |
Tad sapratu, ka bērns grib mācīties vēl un liku priekšā atkal kartiņas,lasīju fonā atvieglotas definīcijas un aicināju uzzīmēt konkrēto mākoņu tipu (2 līmenis 3 pakāpju lekcijā) |
Nedaudz pieskārāmies arī trešajam līmenim, kad aicināju Kristiānu pašu nosaukt mākoņu veidu, ko viņa grib zīmēt, liku priekšā kartiņu un paralēli domāju "ko lai vēl tam nenogurstošajam bērnam iedod?" |
radās ideja pa virsu līmes putu masai izveidot vates mākoņus - gubu, spalvu gubu un tesmeņveidīgie mākoņi te attēloti |
Pat ja nekur nav plānots lidot - pievērsiet uzmanību mākoņiem! Ja bērnam nav intereses par definīcijām - uzspēlejiet iztēles spēli - kādas figūras mākoņos redzat?! Pastāstiet, kā jums gāja!
makoni-lv
Varen ietilpīgs darbs! Izskatās baigi labi, pamēģināsim :)
AtbildētDzēstMan vislabāk patika mākoņu skaitīšana un kārtošana pie attiecīgā cipara, kā arī mākoņu definīcijas un nosaukumi! To varētu izmēģināt nākamajā lidojumā! Vienīgi mums būs vēl kaut kā jāintegrē lidmašīnu jautājums...:)Un mājās noteikti - mākoņu veidošana uz papīra!
AtbildētDzēst