Nesen saņēmām sūtījumu no www.rosaturm.de un papildinājām Montessori materiāla klāstu mūsmājās.
Meita pati izvēlas katru reizi, ar ko vēlas darboties un kuru materiālu ņemt, sev pieņemamā tempā apgūstot arī jaunos. Ja plauktā ir nolikts kas jauns, viņa to pamana uzreiz, bet izvēlas apgūt vēlāk.
|
Kristiāna turpina darboties ar matemātikas "dalīšana ar daļskaitļiem" materiālu sensorā līmenī. |
|
Izbāztā mēle liecina par ļoti lielu koncentrēšanos |
|
Kopš jaunā materiāla ierašanās, šis ir nolikts nedaudz tālāk - joprojām viņai pieejamā vietā, bet ne ikdienas zonā.
|
|
Darbošanās ar sarkanzilajiem stieņiem: nespēja sagaidīt,kad būs gatavi, kad sāka jau salīdzināt, gluži kā teorijā pati pielīdzināja īsākos garākajiem un atklāja, ka divi īsākie ir tikpat gari kā viens garais, bet ne vienmēr ;) Pāris reizes ir izrādījusi interesi par skaitīšanas apgūšanu, esam tikušas līdz 4. Jāatzīst, ka tomēr vajadzēja sākt ar sarkanajiem stieņiem, jo viņai joprojām ļoti fascinē dimensijas un steiņu nēsāšana uz paklāja un atpakaļ :)
|
|
Cilindru bloki nolikti nedaudz malā, krāsainos cilindrus izmantojam Kristiānai tik aktuālai aktivitātei kā "pakot". Mūsu pārvākšanās un biežie ceļojumi atstājuši iespaidu :) |
|
Griezt Kristiāna ir gatava jebkad un ilgi. Pakošanas sastāvdaļa, protams, ir arī griezšana (kā to raksta?). |
|
Un tā tika iepakoti pa vienam pilnīgi visi dzeltenie cilindri. |
|
Toņu apguve. Ar septiņām krāsām drīz būs par maz. |
|
Šņorīšu rāmis. Šo prasmi Kristiāna jau daudz apguvusi ar zābakiem, lēnām mācās arī ievērt, ne tikai izvērt :) |
|
Ar āķīšiem iet visgrūtāk, šis nolikts pagaidām pavisam malā. |
|
Lentīšu rāmis. Par spīti manai vājprātai skepsei par aizdares rāmju lietderību un tam, ka daudzas aizdares jau mācījāmies uz drēbēm un kurpēm - www.rosaturm.de saprātīgās cenas mani iepriecināja un rezultāts ir redzams. Kristiāna māk, protams, atsiet lentītes, un nu jau arī sakrustot un uztaisīt vienkārtas mezglu. Ļoti iemīļots materiāls.
|
|
Smilšpapīta cipari. Lietošanai atstāti 1 līdz 3 - atbilstoši tam, cik daudz Kristiāna skaita un izprot kvanitāti.
|
|
Kādā dienā meita man atnes ģeometrisko formu materiālu un saka: parādi! |
|
Sākām apgūt jēdzienus lode, kubs, cilindrs un to īpašības (stāv, ripo) |
|
"Nē, tā nav lode, tā ir bumba" - bija jau paredzams; bet "nē, tas nav kubs, tas ir celms" mani sasmīdināja |
Un šeit redzams, kā Kristiāna apgūst Montessori pedagoģijas pamatus, izmantojot manu kursu pierakstus:)
Beta: ļoti smuki tas viss izskatās! Un GUDRI!
AtbildētDzēstŠādi ieraksti dzen kompleksos mani māti-parasto! Apbrīnojama uzņēmība un pacietība Tev.
AtbildētDzēstSilva - mēs visas esam parastās pašas labākās mammas! Katram savs. Katrs bērns izvēlas to, kas viņam vajadzīgs :) Galvenais ir darīt to, kas pašam patīk un tad pacietība rodas pati no sevis ģeometriskajā progresijā :)
AtbildētDzēstPrieks skatīties, kā Kristiāna darbojas - tik koncentrējusies! Tā tik turpiniet! :)
AtbildētDzēstRaksti vēl, ļoti interesantas idejas.
AtbildētDzēstDaphne: tja... es, savukārt, uz mirkli nodomāju, ka būtu forši, ja būtu savs mazulis, jo sajutu vēlmi pati darboties un attiecīgi mācīt bērniem. Kādas tik katram nav tās iedvesmas :)
AtbildētDzēstPS. griešana :)
"Celms" - tas tiešām ir kolosāli :D Kā reiz es arī plānoju pasūtīt šo materiālu - man viņš pašai ļoti patīk :p
AtbildētDzēst