otrdiena, 2013. gada 12. februāris

Radošā rakstīšana bērniem

Cita starpā mācoties psihoģeometriju Montessori sākumskolās pieskārāmies faktam, ka radošā rakstīšana var palīdzēt bērniem, kuriem grūti izteikties, verbalizēt domas vai arī tiem, kuriem domas skrien ātrāk nekā spēja izteikt tās vārdos. Detaļās pie šī vēl atgriezīsimies kad mācīsimies valodu Montessori sākumskolās, bet mani ļoti uzrunāja metode. Tātad dod bērnam jēdzienu, vārdkopu un dod konkrētu laiku (piem 2 minūtes) kad jāraksta vienalga kas ienāk prātā par šo tēmu bez cenzūras!



Mūsu temats bija trijstūri un lūk kas man sanāca 90 sekundēs (dots bija laiks 120 sekundes, taču drīkst arī ātrāk pabeigt savu stāstījumu):





Kristiāna pirms 2 gadu vecuma iemācījās kas ir trijstūris un pēc tam visur saredzēja trijstūrus: krēslos, mašīnās, veidoja pati no pirkstiem, zeķubiksēm. Tagad, kad viņai jau ir 4 gadi, viņa pati atliek 3 fiziskus vai iedomātus punktus ne tikai  plaknē bet arī telpā un iedomājas, ka tur ir trijstūris un prasa: Mamma vai tu redzi?!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Follow Me on Pinterest